مشاوره کنکور ارشد روانشناسی

چگونه با روزی 4 ساعت مطالعه، رتبه‌ی زیر 100 کنکور شوید؟

مشاوره تخصصی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی | تیم تخصصی یک بالینگر

بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه‌ی تحصیل در رشته‌ی روانشناسی بالینی یا روانشناسی عمومی را دارند، راه را بسیار دشوار می بینند، و با خود می گویند:

” بالغ بر شصت هزار نفر شرکت کننده در این رشته وجود دارد، من اگر بخواهم در گرایش بالینی یکی از دانشگاه های دولتی قبول شوم باید جزو سیصد نفر اول باشم، یعنی شانسی در حدود 0.5 درصد دارم، و اگر بخواهم در گرایش عمومی یکی از این دانشگاه ها قبول شوم شانسم تنها 1 درصد است! این نشدنیست! من از پسش بر نمی آیم!”

عده ای پس از این مکالمه درونی عطای روانشناسی بالینی و عمومی را به لقایش می بخشند! یا ادامه‌ی تحصیل نمی دهند یا به سراغ گرایش های دیگر مثل علوم تربیتی و کودکان استثنایی می روند. افرادی هم که تصمیم به ادامه‌ی مسیر در این رشته می گیرند، معمولا با این فکر و شناخت غلط به سراغ درس می آیند که باید برای قبولی در این رشته کار، دانشگاه، تفریح و زندگی روزمره مان را تعطیل کنیم و یکسال و روزی 12 ساعت درس بخوانیم. با این طرز فکر باید فاتحه‌‌ی دانشجویان سال آخری، شاغل ها و متاهل را خواند. در حالی که کم نیستند افراد شاغل، متاهل و دانشجویی که توانسته اند. در این رشته نتیجه بگیرند.
نمونه اش خود من که دانشجو، تغییر رشته ای و شاغل بودم و با این حال توانستم رتبه‌ی 23  کنکور بالینی را کسب کرده و در دانشگاه شهید بهشتی قبول شوم.

اما چگونه می توان با صرف انرژی معقول، به رشته، رتبه و دانشگاهی عالی رسید؟

ما این کار را برای شما انجام می دهیم!

” ما چگونه می توانیم شما را با تلاشی بهینه، به حداکثر آمادگی برای کنکور روانشناسی برسانیم؟ “

“همانطور که در بالا گفته شد به نظر می رسد، چیزی که تعیین کننده است، حرفه ای و درست تلاش کردن است و نه حتی زیاد تلاش کردن!”، شما اگر سرعت مطالعه ی متوسط و سبک درس خواندن درستی داشته باشید، با صرف روزانه چهار الی پنج ساعت برای مطالعه می توانید یکی از رتبه های برتر کنکور روانشناسی باشید! (به جز چند هفته ی آخر آماده سازی که تاکید بر فشرده خوانیست)
اما درس خوان حرفه ای کیست و چگونه با طرحهای مشاوره ای شما را تبدیل به یک درسخوان حرفه ای می کنیم؟

ویژگی های یک درسخوان حرفه ای برای کنکور روانشناسی

⇐ با منابعی که باید بخواند، اولویت مطالعه و میزان اهمیت آنها آشنا باشد!
⇐ فصول پر سوالتر و کم سوالتر هر منبع را بشناسد و با توجه به آنها، برنامه ی بهینه ای برای خود بریزد!
⇐ در کنار کتابهای رفرنس، منابعی برای تست و جمع بندی داشته باشد و بداند که چگونه به صحیح ترین شکل ممکن از آنها استفاده کند!
⇐ نقاط ضعف و قوت مطالعاتی خود را بشناسد، کیفیت و سرعت مطالعه ی خود را بهبود بخشد و هر درس را بسته به سبک مورد نیاز برای آن درس مطالعه کند!
برای این که ببیند آیا در مسیر درست حرکت می کند یا نه، به صورت مداوم عملکرد خود را بسنجد و بازخورد بگیرد!
⇐ متوجه حالات روانی خود و عوامل غیردرسی که روی مطالعه اش تاثیر می گذارند باشد و شیوه ی مدیریت آنها را یاد بگیرید!

چگونه با طرحهای مشاوره ای شما را تبدیل به یک درسخوان حرفه ای می کنیم؟

در مطلب منابع کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بصورت کامل به ضرایب، منابع اصلی و تست، شیوه ی انتخاب و اولویت بندی منابع اشاره کرده ایم. اما اگر نمی دانید کدام برنامه برای شما مناسب تر است، شیوه ی مطالعه ی منابع را بلد نیستید، سرعت مطالعه تان کم است، نمی دانید چگونه مرور کنید که مطالب به مدت بیشتری در ذهنتان بمانند، در مورد تست زنی سردرگمید و مشکلاتی مشابه آنها دارید می توانید در طرح مشاوره ماهیانه  ما شرکت کنید. در این طرح ما با تماس تلفنی هفتگی، ارتباط مستمر و نامحدود از طریق شبکه های اجتماعی (واتس آپ و تلگرام)، گرفتن آزمونهای غیرحضوری، تحلیل آزمونها و رفع اشکالات مطالعاتی و برنامه ریزی شما، بعد از چند ماه از شما یک درسخوان حرفه ای می سازیم.

هر فردی، بسته به مدل ذهنی خود، نقاط قوت و ضعفی در مطالعه دارد، بعضی ها در سازماندهی مطالب خوبند اما در حفظ کردن مطالب جزئی اشکال دارند، بعضی ها در حفظ کردن خوبند اما نمی توانند، دیدی کلی به مسئله داشته باشند، بعضی ها در بحث های جمعی و کلاسی دروس را خوب یاد می گیرند، بعضی دیگر در اتاق ساکت و خلوت خود، همچنین حس های بینایی و شنوایی و حرکتی که برای یادگیری به کار می روند در مورد افراد مختلف فرق دارند و تمامی اینها به اضافه ی بسیاری موارد دیگر، سبک مطالعه ی منحصر به فرد هر دانشجو را می سازد. ما با استفاده از تست MBTI این نقاط قوت و ضعف را در شما شناسایی کرده و آنها را در برنامه ریزی منحصر به فرد برای شما به کار می گیریم. اگر می خواهید تایپ MBTI خود را بدانید می توانید در تست MBTI سایت تیپ شناسی نوین شرکت کنید، همچنین برای تحلیل آن و استخراج سبک درسی شما می توانید از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنید.

⇐ تلاش زیاد اما بدون بازخورد، عملا بی ثمر است. شما فرض کنید قرار است از تهران به قم بروید، اما هیچ آشنایی با خیابانهای تهران ندارید و از زمانی که از خانه خارج می شوید، هیچ نقشه ای همراهتان و هیچ علامت راهنمایی هم در خیابانها نیست، کسی هم نیست تا شما را راهنمایی کند. شما گم خواهید شد. اگر سعی کنید این سردرگمی را به جای تهیه کردن نقشه و به دنبال نشانه بودن با تلاش بیشتر جبران کنید. ممکن است سر از تبریز یا مشهد در بیاورید. شما عملا چهار تا پنج برابر مسیر تهران قم رانندگی کرده اید، اما به مقصد نرسیده اید.

اغلب کسانی که از تلاش زیاد در طی سال و عدم نتیجه گیری در کنکور شکایت دارند، معمولا مرتکب همین اشتباه می شوند! آنها عملکرد خود را نمی سنجند و بدون توجه به کیفیت مطالعه ی خود به مسیر ادامه می هند!

ما در طرح مشاوره ای ماهیانه مان سه آزمون غیرحضوری برای سنجش سبک مطالعه و محتوای سواد شما تدارک دیده ایم. در کنار این آزمونها، اگر در آزمونهای موسسات هم شرکت می کنید، با تحلیل آنها در راستای هدف و برنامه ریزیتان، به اصلاح اشکالات شما و بهبود کیفیت مطالعه ی شما خواهیم پرداخت.

توصیه اکید من به شما این است که حتی اگر، به هر دلیلی، امکان شرکت در طرح مشاوره ای ما را نداشتید! ارزیابی مستمر، آگاهی از مشکلات و ارتقای سطح درس خواندن خود را از یاد نبرید!

⇐ همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، مسائل حاشیه ای بسیاری می توانند بر حجم و کیفیت مطالعه ی شما تاثیر گذار باشند. در طرح مشاوره ای، با داشتن هفته ای یک جلسه مشاوره ی تلفنی کامل، همچنین ارتباط مستمر با شما از طریق شبکه های اجتماعی، با تمامی مسائل شما درگیر می شویم و جهت به حداقل رساندن تاثیر آنها بر مطالعه ی شما راهکارهایی را پیشنهاد می دهیم. هر چند گاهی ممکن است مجبور باشید به روانشناس یا روانپزشک مراجع کنید، اما اغلب راهکارهای مطرح شده در فرآیند طرح مشاوره ای مشکلات دانشجویان را حل می کند.

جهت آشنایی بیشتر و ثبت نام در طرح مشاوره ماهیانه روی دکمه زیر کلیک کنید.


آزمون شخصیت

ما از شما آزمون شخصیت MBTI می گیریم و سبک مطالعاتی شما را از طریق این آزمون به دست آورده و برمبنای آن برای شما برنامه ریزی می کنیم.

برنامه ریزی هفتگی

هم چنین مانند مشاوران دیگر به مسائلی مانند این که درس خواندن را با کدام منبع شروع کنید، بهتر است کدام مطالب در کنار هم خوانده شوند، چگونه مرور کنید خواهیم پرداخت و براي شما برنامه ریزی هفتگی انجام خواهیم داد.

ارزیابی

هر چند ماه یکبار ارزیابی از شیوه ي مطالعاتی شما خواهیم داشت! و این بازخورد را از شما خواهیم گرفت که درست مطالعه می کنید یا نه!

منابع اصلی

تاکید ما بیشتر بر روی منابع اصلی خواهد بود! ممکن است عده ای خواندن کتابهای ساده و نکته و تست را ترجیح بدهند.

معلم و مربی شما

علاوه بر مشاور،  مربی شما نیز خواهیم بود و در کنار شما برای درگیر شدن با تمامی مشکلات و موانع خواهیم جنگید

رای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان کلیک کنید.